Derfor skal du købe en Google Adwords bog

Vi kender nok alle de små annoncer i Google, som bliver vist sammen med søgeresultaterne. Disse annoncer bliver kaldt for Adwords, og det er en del af de fleste virksomheders reklamestrategi.

Der er nemlig mange penge at tjene, hvis man forstår at bruge reklamerne rigtigt. Derfor er det virkelig en god ide at sætte sig ind i dette emne, hvilket man f.eks. kan gøre via en professionel Google Adwords bog.

Her kan man hurtigt lære det grundlæggende, så kan man komme stille og roligt i gang. Man skal dog holde tungen lige i munden, da der er flere faldgrubber og succesen ikke bare kommer med det samme.

Køb kun den rigtige trafik

En Google Adwords bog skal bl.a. lære dig om de forskellige slags ’trafik’, da trafik ikke bare er trafik. Man skal fange de besøgende, som er tæt på at lave et køb. Man kalder det besøgende, som er langt i deres købsproces.

Er du på udkig efter et par gode gummestøvler til børn, så kan det være du lige vil søge på vandtætte gummistøvler inden købet.

Her kan ens virksomhed så have en Adwords annonce, hvor denne funktion bliver fremhævet. Det kan være noget med støvlernes vandsøjletryk eller andre argumenter, som beroliger kunden om den gode kvalitet ved ens gummistøvler.

Adwords annoncen relaterer sig dermed præcist til søgningen, og den skal give svar på søgeordene. Derfor skal man også have flere forskellige annoncer, så de bliver tilpasset bedst muligt.

Betal ikke for meget for dine Adwords annoncer

Man skal kun købe den trafik, som giver ens virksomhed overskud. Dette skal også være grundigt beskrevet i en god bog om Google Adwords.

Man skal derfor ikke betale for irrelevant trafik, det kan være nogle skal bruge et billede af nogle gummistøvler, og dermed bare søger på gummistøvler.

De forbrugere er ikke ude på at købe noget, så der skal man ikke have vist ens Adwords. Samtidig er det vigtigt at kigge på konkurrence på de forskellige søgesætninger, da man kan komme til at købe for dyrt, hvis der er mange annoncører om buddet.

Man kan dermed med fordel lede efter andre søgefraser med mindre konkurrence, men hvor trafikken også er købsorienteret.

Følg udviklingen tæt

Når man som virksomhed giver sig i kast med Adwords, så start med et forholdsvist lille budget. Så risikerer man ikke at brænde for mange penge af i læringsprocessen.

Det er vigtigt at følge udviklingen tæt, så man er helt klar over hvilke af ens annoncer, der ender ud i et køb. Og hvor meget man har betalt for de enkelte køb.

Herfra kan man hele tiden justere kampagnerne, men alt dette kan man også læse nærmere om i en god fagbog om Google Adwords.